Комунальна установа „Хорольський інклюзивно-ресурсний центр“ Хорольської міської рди Лубенського району
Назва установи | Адреса сайту |
Комунальна установа „Хорольський інклюзивно-ресурсний центр“ Хорольської міської рди Лубенського району Полтавської області |
https://sites.google.com/view/horolirc
|
„Шлях від незнання до знання – дуже складний,
і проходить його кожна дитина по-своєму“.
В.О.Сухомлинський.
Комунальна установа
„Хорольський інклюзивно-ресурсний центр“
Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області
Наша адреса: 37800, вул. Гастелло, 14, м. Хорол, Хорольський район, Полтавська область
Наші координати: E-mail: horolirc@ukr.net, horolirc@gmail.com
Кадровий склад:
Копайгора Ірина Борисівна – директор
Васецька Інна Василівна – практичний психолог
Глова Вікторія Олександрівна – вчитель-логопед
Гріневич Тетяна Віталіївна – вчитель-дефектолог
Гунько Наталія Михайлівна – вчитель лікувальної фізкультури
Новоселецька Наталія Іванівна – вчитель-логопед
Центр створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їм психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводу.
Центр надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають у Хорольській міській територіальній громаді, інших адміністративно-територіальних одиниць області за умови подання відповідних документів та договорів.
Відповідно до поставленої мети, предметом діяльності Центру є:
- проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту (здійснюється практичними психологами Центру), розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, особливостей психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини;
- надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги;
- участь педагогічних працівників Центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік;
- надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання;
- надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг таким дітям;
- надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей;
- моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються;
- Центр проводить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
Організація проведення комплексної оцінки дитини
На первинному прийомі батьків (одного з батьків) або законних представників дитини визначається час та дата проведення комплексної оцінки та встановлює наявність таких документів:
- документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
- свідоцтва про народження дитини;
- індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
- форми первинної облікової документації № 112/0 „Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ, у разі потреби — довідки від психіатра.
У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
- психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
- зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
- документи щодо додаткових обстежень дитини.
Коли дитині вже надавалася психолого-педагогічна допомога, до Центру подаються:
- попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
- висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
Комплексна оцінка проводиться не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі — заява) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.
Комплексна оцінка може бути проведена за місцем навчання та/або проживання (перебування) дитини. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
За результатами психолого-педагогічного вивчення фахівцями Центру батькам видається висновок про комплексну оцінку, що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами та надання їй психолого-педагогічної допомоги.
Повторна комплексна оцінка фахівцями центру проводиться у разі:
- переведення дитини з особливими освітніми потребами до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
- покращення або погіршення стану здоров’я дитини з особливими освітніми потребами, труднощів у засвоєнні навчальної програми;
- по рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу закладу освіти;
- за бажанням батьків.