A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту
Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області

Реалізація Концепції „Нова українська школа“ в закладах загальної середньої освіти Хорольщини

Дата: 06.01.2022 14:10
Кількість переглядів: 19

Нова українська школа – це нова освітня дитиноцентрична філософія, територія вільного розвитку дитини.

Головна мета Нової української школи – створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх ужитті. Крім того батьки, відправляючи свою дитину до школи, повинні бути впевненими, що у закладі освіти з нею нічого не трапиться, вона навчатиметься у безпечному освітньому середовищі.

План реалізації НУШ передбачає наступність дій і відповідне ресурсне забезпечення на кожному етапі. І ці зміни почалася з початкової школи.

У 2021-2022 н.р. навчаються „по новому“ 1136 учнів 1-4 класів.

Вільному розвитку дитини сприяє творче середовище. Таке середовище організовано в Новій українській школі: зросла частка проєктної, командної, групової діяльності у педагогічному процесі. Відповідно урізноманітнено варіанти організації освітнього простору в класі: мобільні робочі місця, які легко трансформувати для групової роботи. Планування і дизайн освітнього простору школи спрямований на розвиток дитини і мотивації її до навчання.

Організація нового освітнього середовища потребує широкого використання нових ІТ-технологій, нових мультимедійних засобів навчання, оновлення лабораторної бази для вивчення різних предметів. Під час навчальної діяльності вчителі активно використовують LEGO, бо це не просто яскрава іграшка, а інструмент для розвитку пам’яті, організації групової роботи та моделювання різних життєвих ситуацій, завдяки яким діти не лише засвоюють знання, а й вчаться їх використовувати. Зараз в освітньому процесі достатньо практичної діяльності. Це дуже подобається учням, оскільки навчання стало цікавішим і, водночас, результативнішим.

У навчальних приміщеннях класів НУШ створюються навчальні центри: центр відкриттів, центр новин, центр матеріалів, комунікативний центр, центр тиші, центр вчителя, тематичний центр. Освітнє середовище таких класів у закладах загальної середньої освіти виглядає по-різному, оскільки при плануванні освітнього простору вчителі враховували розміри класних кімнат, кількість учнів у класі, наявність технічних пристроїв та необхідного дидактичного матеріалу, особливі освітні потреби учнів.

У Новій українській школі навчаються не лише учні 1-4 класів, а і їхні педагоги, адже відповідати стандартам вчителя нової української школи не просто: комусь треба здолати напрацьовані роками стереотипи ролі „Я – вчитель“, комусь освоїти нові сучасні технології. Креативність і застосування нестандартних форм і методів роботи - запорука успіху сучасного вчителя.

Учителі початкових класів закладів загальної середньої освіти (94 особи) на належному рівні організували освітній простір для дітей та здійснюють освітній процес відповідно до вимог реформи.

Усі вчителі класів Нової української школи, серед них і вчителі – предметники, які навчають дітей у цих класах (вчителі англійської мови, фізичної культури, музичного та образотворчого мистецтв) систематично проходять обов’язковий етап підвищення кваліфікації в обласному інституті післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського, на сайті студії онлайн-освіти EdEra та інших доступних ресурсах. 206 учителів закладів освіти Хорольської міської ради, які забезпечуватимуть реалізацію нового Державного стандарту базової середньої освіти у 2022-2023 навчальному році, підвищували фаховий рівень під керівництвом тренерів Світлани Єгоркіної та Світлани Рябенко. 25 учителів початкової школи, які працюватимуть у 1 класі 2022-2023 навчального року, успішно завершили навчання за програмою тренінгу, який проводила педагог-тренер Марина Раєвська.

Відповідно до Концепції НУШ для покращення якості викладання та підтримки впровадження змін передбачена супервізія (наставництво вчителів початкових класів). У грудні 2021 року регіональним супервізором Світланою Григорівною Лісною було надано послуги з супервізії для учителів початкових класів Покровськобагачанського ліцею Хорольської міської ради Горбань Ірини Миколаївни, Перепеляк Валентини Іванівни та асистента учителя Усик Наталії Григорівни.

Проте жодна реформа не може бути реалізованою без фінансової підтримки. У галузі освіти реформа Нової української школи яскравий тому приклад, адже наші заклади загальної середньої освіти отримали значні суми коштів на її реалізацію.

У 2021 році до 1-х класів закладів загальної середньої освіти зараховано 260 учнів, при цьому фінансування складало 1323,9 тис. грн., з них субвенція з державного бюджету 1191,5 тис.грн. та співфінансування з місцевого бюджету 132,4 тис. гривень. Крім цього з місцевого бюджету додатково було виділено на закупівлю меблів 166,5 тис. гривень.

За рахунок вище вказаних коштів придбано на загальну суму 1426,8 тис. грн., з них:

ноутбуки - 24 шт. та БФП (багатофункціональний пристрій) – 23 шт. на загальну суму 661,3 тис.грн.;

парти одномісні з стільцями 260 шт., 23 столи для вчителів на суму 464,2 тис.грн.;

дидактичний матеріал (18 найменувань), сума яких склала 301,3 тис.грн.

На підвищення кваліфікації вчителів, які забезпечують здобуття учнями 5-11 (12) класів закладів загальної середньої освіти, відповідно до нових методик згідно з Концепцією „Нова українська школа” використано 524,60 грн.

На послуги супервізії використано 5,6 тис.грн.

Завдяки старанням і ентузіазму усіх учасників процесу, фінансуванню та підтримці реформа Нової української школи в закладах загальної середньої освіти Хорольської громади буде продовжена і ефективно реалізована.


« повернутися

Вхід для адміністратора